Ostatnio jednym z upodobanych kierunków dla polskiego producenta stały się Chiny.
W ubiegłym roku kraj ten osiągnął wzrost gospodarczy ponad 9% PKB, a ich produkcja przemysłowa wzrosła również o 9% . Mimo silnej konkurencji, Chiny to światowy potentat produkcji warstwowych podłóg drewnianych, o potencjale produkcji około 25 mln m kw. rocznie, a konsumpcji ponad 78 mln m kw. (dane za 2008 r.).
Barlinek zdecydował się zbudować zbudować tam struktury sprzedażowe. Spółka zleciła badania rynku, których wyniki skłoniły zarząd do podjęcia szeregu śmiałych decyzji.
Pierwszy salon firmowy Barlinka oferujący bogaty asortyment podłóg oraz akcesoriów drewnianych został otwarty w końcu października br. w Szanghaju. Producent stawia na produkty typu premium: najwyższej jakości, dla wymagających klientów, w cenach znacznie przewyższających ofertę miejscowej konkurencji.
W ofercie dla chińskiego klienta prym wiodą podłogi jednolamelowe, deski postarzane oraz egzotyczne.
- Plany dotyczące rynku chińskiego w 2010 r. są ambitne, ale realne – uważa Marek Janke, członek zarządu, dyrektor handlowy spółki. Planujemy otworzyć w 2010 r. 15 sklepów franszyzowych, będziemy również prowadzić dystrybucję naszych podłóg we współpracy z miejscowymi sieciami DIY.